Pages

Monday, October 1, 2007

zooof zoof

Ik haat het wanneer dingen, die er op het eerste zicht leuk of cool of interessant uitzien, gigantisch in elkaar stuiken. Zit ik hier op www.zooof.com rond te kijken en het initiele concept bevalt me wel. Een familienetwerk. Een intuitieve manier om genealogie ook voor de gewone surfer toegankelijk te maken Een leuk idee ook, dat natuurlijk helemaal afhangt van haar growing by numbers-potentieel. Blijk ik bij registreren als Belg te worden herkend -Vlaams is nu mijn taal. Tot daar aan toe. Een kleine en typisch Ollandse afknapper. Maar wat ontdek ik vervolgens, als ik op een onschuldig lijkende rubriek Zooof Explorers klik? Explorers laten zich met een Zooof vlag (?!?) fotograferen op de meest exotische of ver-wègge plaatsen. Bij deze de uitleg:

De houders van dees vlaggen zijn ZOOOF Explorers. Zij dragen de ZOOOF boodschap over de hele wereld uit. Verenigt de wereld tot 1 grote familie! Natuurlijk heeft Mr ZOOOF ook hiervan een heel spannend spel gemaakt. Welke vlag maakt de meest ongelofelijke reis? Krijgt gij de vlag in handen, ga dan naar een speciale plek, maakt een foto en stuurt op via het explorer formulier. Zo verzamelt ge punten voor de vlag! Daarna geeft ge de vlag weer door aan een nieuwe ZOOOF Explorer. De reis en de scores van alle vlaggen kunt ge hier volgen.

Dees vlaggen? Verenigt de wereld? Gij en ge? Is dat omdat ik Vlaams als taal heb of als grap bedoelt? Mijn oorspronkelijke reflex eens te bekijken of we dit niet in de nieuwe zappybaby kunnen integreren ligt meteen aan diggelen. Dààr kunt ge zeker van zijn.

No comments: